Zbiorniki paliwa

Zbiorniki paliwa to elementy, na które powinno się zwracać baczniejszą uwagę. Ich stan techniczny decyduje o tym, na ile sprawnie można się poruszać motocyklem. Właściwa konserwacja, zwłaszcza przed i po zakończeniu sezonu sprawi, że ulubiony sprzęt będzie służył przez wiele lat nie generując kosztów, związanych z naprawą. Klimat w Polsce znacznie ogranicza możliwość korzystania z motocykla zimą. Tylko nieliczni śmiałkowie decydują się na eksploatację dwóch kółek przez całą zimę. Najczęściej motory zapadają w sen zimowy a wraz z nimi zbiorniki na paliwo. Egzotyczny wygląd pojemnika na silnik często decyduje o prezencji motocykla. Ma to wielkie znaczenie zwłaszcza wtedy, kiedy myślimy o sprzedaży pojazdu. Powgniatany lub odrapany zbiornik może się przyczynić do znacznego obniżenia ceny całości a nawet odstąpienia od zakupu pojazdu.

Wymiana zbiornika
Bywa, że z nieznanych powodów zbiornik paliwa zaczyna przeciekać. Taka sytuacja nie tylko uniemożliwia eksploatację motocykla, ale również grozi pożarem. Najwygodniej wymienić wadliwy element na nowy. Zbiornik paliwa yamaha lub zbiornik paliwa honda można nabyć w odpowiednich punktach z akcesoriami. Jednak nie zawsze zamiana jest łatwa. Największy problem dotyczy modeli zabytkowych, ponieważ istotny jest rok produkcji pojazdu. Bywa, że utrudnienie może spotkać również użytkownika współczesnego pojazdu. W tym przypadku problematyczny może być krótki okres produkcji. Część użytkowników decyduje się na zakup nowego zbiornika w przypadku uszkodzenia dotychczasowego. Jeśli jednak wgniecenie nie jest zbyt duże, można sobie z nim poradzić. Można dokleić końcówkę, wypchnąć wgniecenie, jeśli jest do niego odpowiedni dostęp, lub dospawać drut w newralgiczne miejsce.

Niszczycielska woda
Nowe zbiorniki paliwa przydają się również osobom, które użytkują motor w trudniejszych warunkach. Pojazdy, eksploatowane w rejonach nadmorskich, zwykle o wiele częściej są narażone na korozję na wskutek działania słonej wody. Może się ona dostać do każdego elementu, prowadząc do perforacji metalowej ścianki. Najczęściej przenika przez otwór odpowietrzający w korku wlewowym. Bywa, że wnika poprzez skraplanie, będące efektem dobowych wahań temperatury. Dotyczy to zwłaszcza motocykli, które są przechowywane na zewnątrz lub stoją w nieogrzewanym garażu. W ciągu dnia część ogrzanego powietrza wydostaje się ze zbiornika przez odpowietrznik. Nocą w wersji ochłodzonej powietrze zmniejsza swoją objętość i napływa bogate w parę wodną. Ulega ona skropleniu na zimnych ściankach. To wystarczy, aby już po kilku tygodniach w zbiorniku przybyła nawet szklanka wody. Jej ilość jest uzależniona od temperatur i wilgotności powietrza.
Zbiorniki paliwowe warto zabezpieczać jeśli motocykl będzie przez jakiś czas nieeksploatowany. Choć w kwestii paliwa lub jego braku zdania są podzielone, warto pojazd zatankować. Woda, która znajduje się w paliwie nie będzie powodowała korozji baku. Przy mniejszej ilości paliwa tworzy się mieszanina wilgoci oraz oparów benzyny.

Nie znaleziono produktów, których szukasz.